neurpathie

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
zoila1975
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 3:45 am

neurpathie

Bericht door zoila1975 »

Hallo allemaal,
Corry bedankt voor je mailtje. Ik zal me even voorstellen. Ik ben op dit forum namens mijn tante. Zij is 5 weken geleden geopereerd aan een Hernia. Zij is reeds 10 jaren diabetes 2 patient en is 73 jaar oud. Voordat ze werd geopereerd had ze vreselijk veel pijn aan haar rug en benen. Waaronder tintelende voeten, haar huisarts heeft haar altijd voorgehouden dat dat te maken had met de diabetes. twee weken na de operatie begon zij weer last de krijgen van tintelende tenen, met daarbij brandende voeten, wat volgens haar heel erg pijnlijk is. Dit alles heeft ze voorgehouden aan de neurochirurg en hij zegt dat het minder zal worden. Echter maakt ze zich zorgen, op haar verzoek ben ik op het internet gegaan om te kijken wat voor info ik hierover kan vinden. Ze kan verder nog niet goed lopen en heeft veel hulp nodig. Ze gebruikt nu alleen indocid 25 mg
Dit was dus het verhaal waarom ik hier ben. Graag je reactie en als er vragen zie ik die wel.
Alvast bedankt,
Groetjes
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo zoila1975,

Ik denk dat de huisarts gelijk heeft, die tintelingen worden veroorzaakt door neuropathie, evenals het brandende gevoel en dat zal niet verdwijnen door de hernia operatie.

Neuropathie is goed te behandelen orthomoleculair gezien, maar het is lastig om dat uit de "tweede"hand te doen.

Ik wil je tante via jou best adviseren en begeleiden hierin, maar ik zou het op prijs stellen als zij hierover contact opneemt met haar huisarts.

Verder moet ze ook bereid zijn haar voedingspatroon te veranderen c.q. aan te passen, want dat is de basis.De bloedsuikers moeten mooi stabiel en niet te hoog zijn, en dat bereiken we met de voeding.
Daarnaast kunnen we voedingssupplementen inzetten om de neuropathie pijn te verminderen.

vriendelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
zoila1975
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 3:45 am

Bericht door zoila1975 »

Hallo Corry, bedankt voor je antwoord.
Mijn tante houdt zich nu wel aan een strak dieet zodat haar bloedwaardes goed zijn. Ze kan het zich echt niet permiteren om fout te gaan eten, omdat de snee van de hernia operatie ook goed moet helen. Ik moet bekennen dat ze in het verleden niet streng is geweest met haar voeding :cry:

Haar huisarts heeft haar Indocit 25 mg gegeven, dat moet ze 6 maanden slikken. Echter nog niet veel verandering. Ze slaapt s'avonds wel heel goed, haar slaap wordt niet onderbroken door de brandende en tintelende voeten/tenen. Van de neuro chirurg heeft ze geen medicijnen gehad tegen de neuropathie. Kan ze ooit helemaal af komen van de neuropathie met de supplementen??

Groetjes
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo zoila1975,

Er zijn in de reguliere medische wereld geen medicijnen tegen neuropathie, vandaar dat de neurochirurg niets heeft voorgeschreven.

Onze ervaring is dat met behulp van supplementen de neuropathiepijn aanzienlijk minder wordt en zelfs helemaal kan verdwijnen.Is altijd moeilijk te zeggen of iets goed aanslaat, ieder persoon reageert anders, maar er is zeker goede hoop :D

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
zoila1975
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 3:45 am

Bericht door zoila1975 »

Hallo corrij

Bedankt voor je uitleg. Mijn tante is bereidt supplementen te proberen. Ik heb op verschillende websites gelezen dat Alfa Liponzuur probaat is bij neuropathie. Welke andere supplementen stel je voor dat zij gebruikt?
En kan ze dan de indocit ook door blijven gebruiken of moet ze dan alleen de supplementen gebruiken?

Bedankt

Gr
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Zoila1975,


Adviezen over supplementen mag ik op dit forum niet geven(regels overheid)Daarvoor moeten we verder gaan op het behandelforum neuropathie.

Ik kan je alleen op dat forum toelaten als ik weet dat de arts van je tante geen bezwaar heeft tegen het nemen van voedingssuplementen.

Zodra ik dat weet, kunnen we overgaan naar het behandelforum, waar ik adviezen kan geven over voeding en supplementen,

vriendelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Plaats reactie