acomplia 20 mg

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

Daar sta je om bekend dat je niet spoort :D
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

ja ja Bert de deskundige
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Hallo Bert en Thei

Gezondheidsproblemen zijn al erg genoeg, laten we niet akelig tegen elkaar doen

Bert kijk eens of dit iets voor je is.

http://www.coradefluiter.nl/

om verder af te vallen en mogelijk in zijn geheel van de medicijnen af te komen
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Ha Willy,ik doe toch niet akelig tegen Bert,zeg alleen dat die pillen vol rotzooi zitten en dan wordt Bert een beetje agressief,zou dat ook door die pillen komen :wink:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Het eerste deel van de zin is goed, het laatste deel wat minder.

Maar je hebt wat het middel betreft gelijk, het is rotzooi

Even kijken of Bert misschien iets wil doen aan het gewicht op een andere manier

Bert hier kan je een folder downloaden van de werkwijze in Cora haar praktijk

http://www.coradefluiter.nl/pictures/SLIM-folder.pdf
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Och Willy,je kent me he,soms reageer ik te snel en gebruik ik een iets verkeerde woordkeuze,ik had dat laatste deel achteraf gezien beter moeten verduidelijken :oops:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Ik weet wel dat je het niet kwaad bedoelt hoor Thei

Ken je al zo lang

Laten we zien of we Bert een andere haalbare optie kunnen geven in plaats van rimonabant.

Dat zou mooi zijn :lol:
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Ik weet zeker dat de Cora methode een gezondere optie is en zeker als je bedenkt dat de gevolgen van rimonabant op langere termijn nog niet bekent zijn.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Het probleem rond rimonabant heeft zich zelf opgelost

Het is in heel Europa uit de handel genomen vanwege te veel zelfmoorden

In Nederland gebruikten gelukkig maar 3000 mensen rimonabant
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

ik heb het net op de tv gehoord Willy om 19.30 op rtl4 is er nieuws ik ga kijken nou kan ik je gerust stellen ik heb geen idee om er een eind aan te maken en ik moet nog 3 kilo ik maak het maar af bedank voor het nieuws Bert :o
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

Vermageringspil van markt gehaald
Van onze verslaggever Broer Scholtens
gepubliceerd op 24 oktober 2008 11:44, bijgewerkt op 11:47

AMSTERDAM - Het Franse pharmabedrijf Sanofi-aventis heeft op verzoek van de Europese autoriteiten haar vermageringspil Acomplia van de markt gehaald, vanwege mogelijke psychische bijwerkingen. Artsen kunnen de pil, die sinds 2006 te koop is, niet meer voorschrijven. In Europa zijn er vele tienduizenden gebruikers, in Nederland krijgen naar schatting 1.400 mensen de slankpil voorgeschreven.

Acomplia, met als werkzame stof rimonabant, pakt vetzucht op een unieke manier aan, direct in het verslavingscentrum in de hersenen. Mensen verliezen gemiddeld vier tot zes kilo, is uit onderzoeken gebleken. Tienduizenden mensen hebben daar aan meegedaan. De omzetverwachtingen waren hooggespannen: miljarden euro’s per jaar.

Uit diezelfde onderzoeken zijn echter ook ernstige bijwerkingen boven water gekomen: gebruikers zijn drie maal zo depressief en hebben vaker last van angstaanvallen en stemmingwisselingen, blijkt. Eind 2007 heeft het Franse bedrijf daarom haar ingediende marktregistratie voor de VS ingetrokken, in afwachting van de resultaten van lopende studies.

De Europese autoriteiten EMEA maakten in juni 2006 een andere afweging tussen bijwerkingen en afslankvoordeel. De EMEA keurde de aanvraag voor marktregistratie wel goed. Sindsdien is het middel in 18 Europese landen te koop, waaronder Nederland.

Die balans is omgeslagen, aldus de EMEA vrijdag in een verklaring, na een heranalyse van oude en nieuwe studies: ‘Het afslankeffect is bewezen, maar er zijn zorgen over de psychische veiligheid. Met name over het ontwikkelen van depressies.’

Het Franse bedrijf informeert vandaag artsen en apothekers over het stopzetten van de verkoop. Patiënten kunnen doorslikken maar worden aangeraden hun arts te raadplegen, aldus het bedrijf in een verklaring.

Volgens Sanofi-aventis betekent dit niet het einde van het product. Lopende studies, waarbij tienduizenden mensen zijn betrokken worden voortgezet. Het bedrijf hoopt dat er op basis daarvan een herbeoordeling komt zodat de afslankpil alsnog op de markt kan worden gebracht. ‘Over enkele jaren.
Willy de arts heeft mijn al gebeld en ik heb maandag een afspraak
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Dit bedrijf heeft al eerder medicatie op de markt gebracht die nog niet volledig gestes waren.

Tja Bert en wat de Acomplia betreft,die jou zijn voorgegaan dachten ook niet depressief te zijn....dom hoor veel geld betalen voor een middel en het uiteindelijk misschien met je leven moeten bekopen.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

Thei er werd alleen gezegt dat sommige mensen last hadden van depressies en verder waren er geen bij werkingen bekend dat werd op de tv gezegt en ik moet nog weinig dan stop ik en ik heb geen symptomen daar van
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Gelukkig maar Bert

Maar ik dnk dat jouw huisarts wil dat je per direct stopt

dat zal hij je denk ik wel melden maandag

Want de situatie rond rimonabant is ernstig.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

bertvaneck schreef:Vermageringspil van markt gehaald
Van onze verslaggever Broer Scholtens
gepubliceerd op 24 oktober 2008 11:44, bijgewerkt op 11:47

AMSTERDAM - Het Franse pharmabedrijf Sanofi-aventis heeft op verzoek van de Europese autoriteiten haar vermageringspil Acomplia van de markt gehaald, vanwege mogelijke psychische bijwerkingen. Artsen kunnen de pil, die sinds 2006 te koop is, niet meer voorschrijven. In Europa zijn er vele tienduizenden gebruikers, in Nederland krijgen naar schatting 1.400 mensen de slankpil voorgeschreven.

Acomplia, met als werkzame stof rimonabant, pakt vetzucht op een unieke manier aan, direct in het verslavingscentrum in de hersenen. Mensen verliezen gemiddeld vier tot zes kilo, is uit onderzoeken gebleken. Tienduizenden mensen hebben daar aan meegedaan. De omzetverwachtingen waren hooggespannen: miljarden euro’s per jaar.

Uit diezelfde onderzoeken zijn echter ook ernstige bijwerkingen boven water gekomen: gebruikers zijn drie maal zo depressief en hebben vaker last van angstaanvallen en stemmingwisselingen, blijkt. Eind 2007 heeft het Franse bedrijf daarom haar ingediende marktregistratie voor de VS ingetrokken, in afwachting van de resultaten van lopende studies.

De Europese autoriteiten EMEA maakten in juni 2006 een andere afweging tussen bijwerkingen en afslankvoordeel. De EMEA keurde de aanvraag voor marktregistratie wel goed. Sindsdien is het middel in 18 Europese landen te koop, waaronder Nederland.

Die balans is omgeslagen, aldus de EMEA vrijdag in een verklaring, na een heranalyse van oude en nieuwe studies: ‘Het afslankeffect is bewezen, maar er zijn zorgen over de psychische veiligheid. Met name over het ontwikkelen van depressies.’

Het Franse bedrijf informeert vandaag artsen en apothekers over het stopzetten van de verkoop. Patiënten kunnen doorslikken maar worden aangeraden hun arts te raadplegen, aldus het bedrijf in een verklaring.

Volgens Sanofi-aventis betekent dit niet het einde van het product. Lopende studies, waarbij tienduizenden mensen zijn betrokken worden voortgezet. Het bedrijf hoopt dat er op basis daarvan een herbeoordeling komt zodat de afslankpil alsnog op de markt kan worden gebracht. ‘Over enkele jaren.
Willy de arts heeft mijn al gebeld en ik heb maandag een afspraak
Plaats reactie