neuropathie

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

neuropathie

Bericht door bertvaneck »

neuropathie goede morgen mijn naam is bert van eck ik heb een jaar of tien diabetis 2 en de laatste tijd veel last van mijn voeten en benen ik gebruik tabletten 4x metformi 500 1 januvia 100mg en 1 acomp20 mg isinds kort lyrica 75 mg maar ben daar geen voorstander van mijn langer termijn suiker 6.8 is mijn leeftijd is 62 jaar heb nog nog wel overgewicht een kilo of 15 maar ben al 13 kilo kwijt met acomplia dit is het in grote maten
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Bert,

Welkom hier op dit forum.

Om te beginnen heb ik een paar vragen, zou je deze willen beantwoorden?

Is er een diagnose neuropathie gesteld, zo ja, door wie?
Heb je last van maag- en darmstoornissen?
Heb je last van ritme-stoornissen/
Heb je ademhalingsproblemen?
Heb je last van duizeligheid?
Heb je gebrek aan traanvocht en zweet?
Wat kun je nog wel, en wat niet?
Is er sprake van misvorming?
Kun je goed in- en doorslapen?
Wat zijn je bloedsuikerwaarden, ( nuchter, voor de lunch, voor het avondeten en voor de nacht )?
Wat is je HbA1c ?
Komt diabetes type II voor in je familie?
Heb je hoge bloeddruk?
Eet je veel zetmeelrijk voedsel, zoals muesli, brood, spaghetti en rijst?

Ben je bereidt een voedingsadvies op te volgen?
Zou je de broodrestrictie test willen doen? ( het weglaten van brood )

vriendelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

advies

Bericht door bertvaneck »

mijn internist heeft het geconstateerd geen last van maag en darmen geen ritme storing geen ademshalings problebrood en geen last van duizeligheid kan nog weinig door de pijn geen misvorming kan redelijk slapen bloedsuiker waarde nuchter 6.3 tot 6.7 langertermijn 6.9 mijn vader op oude leeftijd en mijn grootmoeder geen hogebloeddruk ik eet brood rijst spaghetti ik ben bereid advies op te volgen een korte samenvating vrg groet bert
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Bert,

Diabetische neuropathie is een frequente verwikkeling van diabetes, met aanhoudende dysesthesieën en pijn (meestal aan de voeten en/of handen), die optreedt afhankelijk van de duur en ernst van de hyperglykemie.
Een van de oorzaken van neuropathie zijn de verhoogde bloedglucose spiegels, die leiden tot een te hoog gehalte aan suiker in de zenuwcellen. Deze overmaat aan suiker maakt dat de zenuwcel zijn noodzakelijke opbouwstoffen onvoldoende kan aanvoeren en vervangen. Daarnaast is een andere oorzaak van diabetische neuropathie waarschijnlijk gelegen in de dunne bloedvaatjes die de zenuw van onder meer zuurstof voorzien. Deze bloedvaatjes kunnen onder invloed van diabetes veranderen, waardoor minder zuurstof de zenuwcel bereikt. Het tekort aan zuurstof dat de zenuwcel hierdoor oploopt heeft eveneens een nadelige invloed op de functies van die zenuwcel.


Het is dus zeer waarschijnlijk dat je gedurende de dag regelmatig te hoog zit met je bloedsuikers.
De basis van de behandeling tegen neuropathische pijn is dan ook altijd de voeding.

Kun je zelf je bloedsuiker prikken?
Want als je op een andere manier gaat eten zullen de bloedsuikers gaan dalen.

Bloedglucosegehalte

Producten met een hoge GI zorgen voor een snelle stijging van het bloedglucosegehalte gevolgd door een snelle daling. Producten met een laag GI zorgen voor een langzamer maar langduriger stijging van het bloed-glucosegehalte. Hierdoor krijg je minder snel weer een hongergevoel.

Als de bloedglucosespiegel hoog is maakt het lichaam het hormoon insuline aan om de glucose weer uit het bloed te verwijderen. Producten met een hoog GI zouden daardoor grote schommelingen in het insulinegehalte veroorzaken, die zou kunnen leiden tot een verminderde gevoeligheid voor insuline wat weer in relatie zou kunnen staan tot diabetes type II. Bovendien zouden mensen door de grote schommelingen in glucosegehalte meer gaan eten dan ze eigenlijk nodig hebben.

Ken je dit artikel al?
http://overgewicht.pilliewillie.nl/obes ... cht.3c.php

Het is de bedoeling dat je heel erg goed op de hoeveelheid koolhydraten gaat letten en ook op de soort koolhydraten die je eet, dus alleen de langzame koolhydraten die een geleidelijke stijging van de bloedsuiker geven.Een handig hulp middel hierbij is de GI-index,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Re: advies

Bericht door thei »

bertvaneck schreef:mijn internist heeft het geconstateerd
Hoe is die diagnose tot stand gekomen Bert ?
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Re: advies

Bericht door bertvaneck »

thei schreef:
bertvaneck schreef:mijn internist heeft het geconstateerd
Hoe is die diagnose tot stand gekomen Bert ?
door de internist .
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Re: advies

Bericht door thei »

bertvaneck schreef:
thei schreef:
bertvaneck schreef:mijn internist heeft het geconstateerd
Hoe is die diagnose tot stand gekomen Bert ?
door de internist .
Dat begrijp ik,had je al een keer vertelt,maar met welke methode,temp-test,EMG test of jou verhaal aanhoren en dan een stempel'Neurophatie' ?
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Re: advies

Bericht door bertvaneck »

thei schreef:
bertvaneck schreef:
thei schreef: Hoe is die diagnose tot stand gekomen Bert ?
door de internist .
Dat begrijp ik,had je al een keer vertelt,maar met welke methode,temp-test,EMG test of jou verhaal aanhoren en dan een stempel'Neurophatie' ?
door allerlij testen met electroden.
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Dus een EMG test via een neuroloog,want een internist doet deze test niet,is een ander vakgebied.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

en Bert,welke test was het nu?
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

thei schreef:en Bert,welke test was het nu?
Voor mijn een weet en voor jou een vraag en doe mijn een plezier zoek een ander uit met je sarcasme want ben jou meer als zat en ik zal willy :evil: in kennis stellen van je gedraag op andere forums
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Tja Bert doe wat je niet laten kun....moet je Willys telnummer hebben....dan stuur ik je die wel en doe vooral Willy de groeten van mij.
Wat denk je met zulk zielig gedraag',zoals je het zelf noemt nu te bereiken Bertje?

Jij schrijft hier wat onduidelijke dingen en ik vraag je naar de naam van de meting die gedaan is en krijg ik zo'n bot antwoord van jou,niet netjes en vooral als je bedenkt dat ik je toch verder wil helpen met je neurophatiepijn om daar vanaf te komen ondanks dat ik de persoon Bert niet moet en alleen maar omdat je elders artikelen plaatst die jij zelf niet begrijpt.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Oeps ff vergeten Bert ik sidder nu al voor Willy's stenge oordeel,mijn broek zit al vol :lol:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

thei schreef:Oeps ff vergeten Bert ik sidder nu al voor Willy's stenge oordeel,mijn broek zit al vol :lol:
zat je hoofd maar vol met verstand
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Hersens heet dat Bert,hersens :roll:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Plaats reactie