kunnen jullie mij helpen

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
wendyjj
Bekende op het forum
Berichten: 16
Lid geworden op: za mar 15, 2008 2:04 pm

kunnen jullie mij helpen

Bericht door wendyjj »

hallo , ik ben een joinge vrouw van 32 , twee jonge kindjes en heb sinds enkele maanden last van twee gevoel loze voeten en heel veel pijn .

zal bij het begin beginnen , ik kreeg klachten als stijfheid , gewricht pijnen , binnen een week zat mijnhele lichaam van teen tot hooft ionder de ontstekingen , de ontstekingen zaten vooral op de gerwichten , heel erg ziek geweest .

reumatoloog geweest die heeft mij prednison gegeven en met een paar weken moest ik naar het lumc om door een andere arts nagekeken te worden .

die heeft mij toen verteld dat ik lijdt aan sde ziekte lupus (sle) dat is een ziekte waarbij je eigen lichaamziczelf aanvalt en ontstekingen maakt.

dit is natuurlijk heel kort samen gevat , die ziekte is redelijk onder controle momenteel , slik 60 mg prednison per dag , waardoor ik dus diabets heb gekregen en slik daar een pilletje voor , dat is ook onder controle .

verder slik ik nog meer van alles , imuran , arcoxia , kalk tabletten , en ga zo maar door .

het probleem wat ik nu heb is als volgt .

mijn voeten hebben dus in het begin ook te kampen gehad met ontstekingen , had het idee dat er stenen in mijn voeten zaten , lopendeed vreselijk veel pijn , later is dat over gegaan in tintelen , weer een aantal weken later ging dat over in enorme pijn , ontstoken zenuwen in beide voeten en gevoels verlies, kortom , heb nu twee klapvoeten , geen gevoel in voeten aan beiden kanten , heel veel zenuwpijn en kan niet meer lopen .

nu is het zo dat ik inmiddel skan leven met het idee geen gevoel meer te hebben in mijn voeten , daar heb ik me bij neer gelegt , ik wil alleen zo graaag van die pijn af , soms snachts vlieg ik tegen het plafond van de opijn , zie het dan helemaal niet mer zitten , door de pijn ga ik verkramt doen , heb dus ook veel pijn vast stijve tenen en enkels en ga zo maar door .

ik heb inmiddels via de neuroloogal diverse medicatie gehad ,amiltriptile , werd daar erg ziek van , erg depri en de pijn (neurophatische pijn) werd er erger van . toen kreeg ik lyrica , dat heb ik een week geprobeert maar werkte niet , heb nu sinds gister carbamazepine van de arts gekregen , ik moetdaar nog aan beginnen , dus weet niet hoe ik daarop ga reageren , mijn vertrouwen in de medicatie en de artsten die alleen mar zeggen dat ik geduld moet hebben is compleet weg .

dit zeggen ze al drie maanden , het zou beter worden en het gevoel zou terug komen , nu inmiddels zit ik met twee klap voetjes ,heel veel pijn tot gillen aan toe , wordt er helemaaal gek van , midden in de nacht huilen en er totaal doorheen zitten , ik zit in een hele zware periode , eerst een onbehandelbare ziekte krijgen , veel medicatie slikken en zo kan ik nog veel even doorgaan.

mijn kinderen worden alleen nog maar opgevangen door mijn moeder , ik vind dat heel erg , ik wil zo graag weer zelf op pad maar dat is nu onmogelijk door de enorme hoeveelheid pijn .

zijn er mogelijkheden , voeding , vitamine therapieeen waardoor ik van de ergste pijn af kan komen , mijn artsten hebben alles al uit de last gehaald geloof ik en die sweren bij het woord geduld , nou ik heb al zoveel medicatie op , waaronder selfs stoot kueren prednison van 3000 mg per twee dagen , niets helpt m het gevoel komt niet terig , de pijn blijft en wordt af en toe erger , ik doe al maanden niets , lig op de bank te wachten .

als ik eens iets doe , dan wordt ik snachts dubbel en dwars terug gefloten oor noig meet pijn . ik slaap ongeveer 4 uur per nacht , maar wel met behulp van morfine , zonder morfinen ben ik niet rustig te krijgen , de pijn is zo scheprp , het brand , het steekt , schokjes , tntels , alles doet pijn terwijl de voeten zelf compleet dood zijn .

ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen , ik raak alles kwijt , mijn gezin , mijn vrienden familie , alles want ik doe niets meer en kan alleennog maar janklen , zit er compleet doorheen.

alsjeblieft , is er iets wat ik kan doen ?
de diabetes is onder controle , de ziekte lupus is redelijk rustig , maar de gevolgen van de enorme opstoot de neuropatische pijnen die zijn niet weg te krijgen .

ik hoop dat jullie mijkunnen helpen ,


ps : ik heb edcht jullie hulpnodig , ik ga een zware tijd in , ik kan hier verder niet dieper opingaan maar moet sterk staan , kan dit eventueel in een prine bericht wel toelichten , ik heb straks al mijn enerie nodig .

ps : ik heb sinds gister twee spalken gekregen om in mijn schoenen te doen , ik zou dus al sde pijn weg is kunnen gaanrevalideren.
vriendelijke groet

wendy
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Wendy,

Op de eerste plaats hartelijk welkom hier op het forum.
Dat is een erg heftig verhaal wat je daar verteld en ik kan me goed voorstellen dat dit heel zwaar moet zijn voor jou.

Er spelen nogal wat zaken door en met elkaar en dat maakt dat jij een compex gevalletje bent :D

Ik durf niet 100 % garantie te geven of de behandeling tegen de neuropathie zal aanslaan, maar vind dat we het op z`n minst kunnen en misschien wel moeten proberen.

Om jou advies te kunnen geven moeten we naar het behandelforum overgaan, denk jij dat jouw behandeld arts bezwaar zou hebben als je supplementen gaat inzetten om je gezondheid te verbeteren?
Ik weet dat je op dit moment geen hoge pet van artsen op hebt, maar het is altijd fijn als ze op de hoogte zijn.

vriendelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
wendyjj
Bekende op het forum
Berichten: 16
Lid geworden op: za mar 15, 2008 2:04 pm

Bericht door wendyjj »

hallo ,

ik denk niet dat ze daar problemen mee hebben , ze willen allemaal natuurlijk dat de pijn verdwijnt , dit is niet echt een leven op deze manier en er moet echt snel een eind aan komen .

dat zien hun ook in , zie er zo slecht uit , maar de medicijnen slaan niet aan , en zit nu al zo lang aan de morfinen , dat is natuurlijk ook niet de bedoeling en het ergste , die paar uur dat ik erdoor slaap woden ook rap minder want ik begin eraan gewend te raken .

wat zijn de opties die ik heb ?

ik moet hier snel mee beginnen want begin het op te geven , mijn kids missen hun moeder , en ik mis hun , ik wil weer met ze naar buiten kunnen , of op zijn minst zonder tranen van de pijn naar school kunnen brengen , nu kan ikniet eeens zelf op mijn voeten staaan pur vanwege de enorme pijn.

ik heb natuurlijk wel hulp , maar mijn moeder moet ook weer aan het werk , en kan moeilijk van haar verwachten dat ze dit blijft doen , ze wil het wel maar het is onmogelijk.

elke avond weer of k nu niet veel gedaan heb of wel , die pijn komt , het brand en vlamt , steken stroom stoten , krampen , dat allemaal in twee kleine voeten maat 36 , tis teveel .

ik hoop echt dat julllie mij kunnen helpen en ik snel vernetering kan merken , ik wil alles proberen , heb ook al van alles geprobeert , van de enorme prednison , tot zalf tegen pijn , , pijn stillers , niets helpt , al moet ik elke dat zes buine broden eten , ik doe alles , alles om maar tien procent minder pijn te hebben .

mis echtmijn leventje .

alsjeblieft help me hiermee !

wendy
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Wendy,

Ik heb je net toegang verleent tot het behandelforum neuropathie, zie link hieronder.
Als je je daar in het kort even voorstelt gaan we daar verder, oke?



http://diabetes-bloedsuiker.pilliewilli ... m.php?f=62

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Plaats reactie