Veel pijn vooral in de nacht (neuropathie)

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
NelK
Bekende op het forum
Berichten: 14
Lid geworden op: do okt 18, 2007 9:31 pm
Locatie: woudenberg

Veel pijn vooral in de nacht (neuropathie)

Bericht door NelK »

Hallo,

Na een bericht in de diabc, heb ik telefonisch contact gehad met N. die mij naar dit forum heeft "getild". Mijn verhaal:

Ik ben 52 jaar oud en moeder van 3 grote kinderen, alweer ong. 6 a 7 jaar geleden kreeg ik af en toe last van een gevoel dat er een druppel heet water op mijn voeten viel, heel vreemd gevoel, voornamelijk met auto-rijden.
Ook last van rode tenen (wintertenen dacht ik)
Omdat ik steeds meer last kreeg van (watten onder mijn voeten) toch maar eens naar de huisarts, Die verwees mij heel snel door naar de neuroloog.
Om een lang verhaal met diverse onderzoeken kort te maken kwam er de diagnose neuropathie. Ik kwam er toen achter dat mijn bl. suikers ontregeld waren en dus al met verwoestende gevolgen.
Wat ik meekreeg: bloedsuikers stabiliseren en verder is er weinig tot niets aan te doen.
Dit is nu 4 jaar geleden, in die tijd zijn mijn klachten verhevigd, ik slaap nooit meer een nacht door zonder wakker te worden van de pijn.
De laatste tijd komen daar ook nog spierkrampen bij.
Heb diverse medicijnen geprobeerd zoals Rivotril, Tryptisol en ben nu aan de Lyrica met minimaal resultaat.
Toen ik het stukje van N. in de diabc las dacht ik dit is voor mij geschreven en ik hoop dat er bij mij nog iets aan mijn klachten te doen zijn. Hartelijke groeten Nel.
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Dag Nel

Het is je gelukt je verhaal op het forum te plaatsen. Ik wil je hartelijk welkom heten en je vooral toewensen dat je net zo geholpen zult kunnen worden zoals ik in 2004 mocht ervaren.

Groetjes : Nelleke
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Nel,

Hartelijk welkom op dit forum :D
Sorry voor mijn wat late reaktie maar ik had jouw bericht helemaal gemist.Gelukkig heeft Nelleke de honneurs waar genomen :D

Hoe zijn je bloedsuikers tegenwoordig?Nog steeds ontregeld?
Ik denk zeker dat we wat aan je klachten kunnen doen, denk je dat je internist of diabetesverpleegkundige er problemen mee zou hebben als je supplementen gaat gebruiken?

Wat is jouw Hba1c?
Gebruik je insuline, zo ja welke en hoeveel IE ?
Zou je een voorbeeld kunnen geven wat je op een dag eet en drinkt?
Ook de tussendoortjes?

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
NelK
Bekende op het forum
Berichten: 14
Lid geworden op: do okt 18, 2007 9:31 pm
Locatie: woudenberg

neuropathie

Bericht door NelK »

Hallo Corry,

Dank je wel voor je reactie.

Ik hoop van harte dat ik inderdaad wat verlichting van mijn pijn zal krijgen door het gebruiken ven voedingssupplementen die mij geadviserd worden door iemand met kennis en ervaring.

Mijn lange termijn bl. suiker was de laatste keer 7.1, dat vond de huisarts te hoog, ik gebruik nu 3x daags 1tabl. methformine 850 mgr.

Dan slik ik ook 2x dgs. 1 tabl. enalaprilmaleaat 5 mgr. Dit is een middel tegen de hoge bloeddruk. Blijft goed stabiel nu.

Daar komt nog 2x dgs. 1 caps. lyrica bij (tegen de neuropatische pijnen) maar hiervan kan ik amper de werking ervaren.

In het verleden heb ik ooit een natuurarts geconsulteerd en die heeft mij (doorgemeten) hier kwam uit dat ik een tekort heb aan magnesium, dat gebruik ik iedere dag 1 tabl. van Orthica (600 mgr)

Ik heb de laatste tijd weinig aandacht geschonken aan mijn bloedsuikers, dit komt omdat ik een hele stress-volle zomer achter de rug hebt, waarin zeer ingrijpende gebeurtenissen zijn geweest. (Wil ik in een prive-mail nog weleens toelichten hoor).

Verder heb ik van nature een laag cholesterol gehalte.Dus hiervoor geen med.

Met mijn dieet heb ik het de afgelopen periode ook niet zo nauw genomen,dit betekent dat ik (nog) steeds niet ben afgevallen.
Ik moet dit wel omdat ik toch wel zo'n 15 kg. overgewicht heb.

Mijn huisarts werkt met alles mee om de pijn die ik lijd te verlichten, maar ik ga haar niet informeren over dit forum, ik hoop dat ik haar achteraf de goede resultaten kan meldden.

Ik ben een druk bezette vrouw met een part-time baan en een gevuld sociaal leven.

Ik probeer de pijn in mijn voeten te negeren, wat overdag redelijk lukt. Maar de nachten zijn heel vervelend, ook merk ik dat mijn tenen stijf worden.

Hierbij al aardig wat gegevens over mij, als je nog meer wil hebben hoor ik het wel. Groetjes NelK
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Nel,

Het lijkt mij het beste als we gewoon overgaan naar het behandelforum neuropathie.

Vraag Nelleke even hoe je dat precies doet, dan geef ik haar door hoe we gaan starten dan kan ze je een beetje op weg helpen, want ikzelf vetrek over een 1/2 uurtje :D ben er vrijdag weer,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Nel,

Daar ben ik weer :D
Heb je nog contact gehad met Nelleke?

Of gaan we van hier uit weer verder?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
NelK
Bekende op het forum
Berichten: 14
Lid geworden op: do okt 18, 2007 9:31 pm
Locatie: woudenberg

Bericht door NelK »

Hallo Corrij,

Weer een berichtje van mij, hopenlijk heb je een fijne vakantie gehad, de week was voor mij ook erg vol vandaar nu pas een reactie.

Het is me nog niet gelukt om op het behandelings-forum te komen, ook samen met Nelleke geprobeerd, (N. gaat hier actie op ondernemen).

Heb de artikelen over overgewicht gelezen en hierin wordt voor mij al duidelijk welk type ik vertegenwoordig. Ik denk dat mijn diab. is ontstaan door teveel aan koolhydraten.
Dus oppassen met voedingsmiddelen met een hoge glyc. index.
Hoe kom ik aan een lijst hiervan??

Verder heb ik bij 'de Rooy"de door jouw geadviseerde middelen aangeschaft. Chroom (ben begonnen met 2xdgs. 1 caps.)
Alpha lipon van NOW (ben begonnen met 1 caps> per dag)

Wat is het beste tijdstip voor het innemen van de med.?

Wat ik ook nog wil vertellen is dat ik erffelijk belast ben wat betreft diab. in de familie van mijn moeder komt het veel voor, zowel type 1 als 2.

Ik hoor wel weer van je, groetjes, Nel.
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Nel,

Ik weet al wat er fout is gegaan :D
Ik heb jouw telefoonnummer van Nellelke gekregen, is het goed als ik je vanavond even bel?

Dan doen we het samen en dan komen we er wel uit,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
NelK
Bekende op het forum
Berichten: 14
Lid geworden op: do okt 18, 2007 9:31 pm
Locatie: woudenberg

Bericht door NelK »

Hallo Corrij,

Het is ok dat je me vanavond opbeld.

Als het mogelijk is tussen 19.00-20.15 uur, ik ben na 20.30uur weg

Bedankt, Nel.
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Nel,

bij deze,

http://www.lilith.demon.nl/div/glykemischeindex.htm

groetjes,
corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Plaats reactie