Nieuw hier

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
Mabeline
Bekende op het forum
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 05, 2007 7:12 pm

Nieuw hier

Bericht door Mabeline »

Hallo allemaal

Hierbij mijn verhaal van hypoglycemie en fibromyalgie

Sinds 12 jaar heb ik al vage klachten (ben nu 24), nooit iets ontdekt b onderzoeken en de diagnose was dan ook leer er maar mee leven.

Afgelopen augustus heb ik de diagnose fibro gekregen (na lang aandringen mocht ik naar de reumatoloog). Leer er maar mee leven :wink:

In de winter kon ik nauwelijks nog normaal mijn hond uit laten, soms totaal uitgeput van niets, stofzuigen was onmogelijk geworden, net als de kattenbakken verschonen

In maart ben ik voor rugklachten bij de Fysio gekomen en ie vroeg me naar mijn eetpatroon.
Ik ben op zoek gegaan naar andere manier van eten (voor mensen met fibro) Na wat zoekwerk op internet kwam ik op hypoglycemie, dr Harper test gedaan en ja hoor, overduidelijk.

Dieet aangepast en binnen een ruime week was ik klachtvrij, had (te) veel energie en slaapproblemen zijn over. Mijn chronische hoestje van de ochtenden verdween (nooit gerookt). Ik kan de hond weer lekker uitlaten, doe 4x per week aan hardlopen en ga 4x per week naar de sportschool voor cardiofitness. Heb zelfs een border collie pup gekocht waar ik de wedstrijden mee in ga, iets wat toch heel intensief zal gaan worden. Ik heb weer vertrouwen in de toekomst :D

Het enige wat ik nog wel heb is dat ik niet tegen bijv. biologische jam kan, binnen twee uur krijg ik daar last van in de zin van een slaapaanval. Ik hoop dit nog te kunnen verbeteren, misschien met hulp van dit forum.

Hoewel ik inmiddels al weer zoveel meer kan, dat het dieet het me meer dan waard is :D

Liefs Diana
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Diana,

Fijn om te horen dat het zo gaat gaat met je.
Heb je dat allemaal zelf uit moeten dokteren,en dan bedoel ik de hypoglycemie test en het bij behorend dieet?Echt goed hoor :D

Is er iets waar ik je mee kan helpen?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Mabeline
Bekende op het forum
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 05, 2007 7:12 pm

Bericht door Mabeline »

He Corrij

De hypoglycemie heb ik door veel lezen via fibro ontdekt
Ik kwam op een site waar een tweetal dieeten op beschrijven stond die bij mensen met hypo effect hadden

Het tweede dieet was voor mensen die moesten afvallen, dat was niet van toepassing bij mij
Het eerste dieet waren alle suikers en toegevoegde dingen uit gehaald

Alleen groente, fruit en water (en 3 sneetjes brood)

Ik heb dit een week volgehouden, de eerste twee dagen waren heel zwaar en was moeier als daarvoor. Daarna ging het ontzettend snel bergopwaarts.

Vandaag merkte mijn fysio ook dat mijn schouderpartij al aardig was aangesterkt en dat mijn rug ook ontzettend veel verbeterd was (ben dan ook bijna een maand pijnvrij)

Ik ben zelf erg benieuwd naar wat ik nog kan doen wat betreft voedingssupplementen

Ik ben vandaag op aanraden van mijn fysio en in overleg met een reformzaak begonnen met chroom, omdat ik regelmatig dwang heb naar zoetigheid. De keren dat ik daar aan toegeef, krijg ik binnen 2 uur een slaapaanval.

Zijn er nog tips die jullie/jij hebben om dat te verminderen of gebruiken jullie daar nog andere dingen bij?

liefs diana
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Diana,

Ik mag op dit discussieforum geen supplementen noemen dus ik stuur je een PB tje :D (overheidsregel)

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Mabeline
Bekende op het forum
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 05, 2007 7:12 pm

Bericht door Mabeline »

OK is prima hoor :wink:
Plaats reactie