candida/hypoglycaemie

Korte uitleg over het doel en het gebruik van dit forum. Als je toch nog technische problemen hebt kan je hier om hulp vragen.
Plaats reactie
Karin38
Nieuw in dit forum
Berichten: 10
Lid geworden op: di jan 10, 2006 12:33 pm
Locatie: Utrecht

candida/hypoglycaemie

Bericht door Karin38 »

Hallo, ik ben Karin en ben nieuw hier...ik heb begrepen dat ik wat over mijzelf moet toevoegen. Nou, ik heb denk ik al 10 tot 20 jaar candida en hypoglycaemie. Heel opvallend zijn mijn vrij chronische vaginale infecties die alleen verdwijnt of minder wordt bij jarenlange sexuele onthouding....nou, nogal een heftige optie dus. Ruim 10 jaar geleden was ik door stress erg mager en sportte heel veel, at slecht, was mijzelf en het kontakt met mijn lichaam volledig kwijt. In die tijd lukte het mij (heel bizar) om de candida te 'dwingen' om eronder te blijven. Ik had wel enorme hongeraanvallen, trillen, zweten, maar dacht dat dat kwam doordat ik zo dun was en nauwelijks at. Later werd steeds duidelijker dat het hypoglycaemie is. Ik zat ook al jarenlang in een waanzinnig diepe depressie die ik ook onderdrukte en overschreeuwde. Dat kon ik omdat ik in wezen een enorm krachtig mens ben. Totdat het helemaal fout ging. In december 1994 flipte ik. Een opname in de volgende zomer volgde, daarna raakte ik nog veel verder de weg kwijt, in februari 1996 verbrak ik mijn relatie en nog diezelfde dag volgens mij, brak de vaginale candida in alle hevigheid los. Ik was 3 jaar daarvoor al gestopt met de pil na een gebruik van 8 jaar. Mijn vagina leek wel weg te rotten, reageerde ook niet of nauwekijs op medicijnen. De depressie bleef. Veel extreme angsten, huilen, leeg zijn, niet durven, ik was werkloos, had na mijn studie ook nog niet gewerkt omdat ik dat niet durfde en kon geen grip meer krijgen. Af en toe leek het iets beter te gaan maar ik zakte altijd terug en dan dieper. In februari 2003 ben ik met antidepressiva begonnen en kwam ik een heel goede arts tegen. Ik kreeg langzaam grip op mijn leven en kontakt met mijzelf en de wereld. Nu doe ik een opleiding kruidengeneeskunde en daar leer ik veel. En eindelijk voel ik de ruimte en ook de noodzaak om nu echt iets te gaan doen. Ik ben al jaren extreem moe, maar ben dat bijna als normaal gaan zien, en dat wil ik niet meer. Ook dacht ik lange tijd dat dat tijdelijk zou zijn, als reactie op de jarenlange enorme roofbouw die ik had gepleegd. Sinds een jaar gebruik ik St. Janskruid (Hypericum) als ondersteuning bij het afbouwen van de seroxat. En ik heb het idee dat dat ook wat rust brengt in mijn bloedsuikerspiegel. Dat kan heel goed, want Hypericum werkt op de pancreas (alvleesklier). Ik heb een koemelk-intolerantie, last van chronisch vastzittend slijm in neus/keelholte, heb een vaak een heftige slijmbeursontsteking, droom heel erg veel wat kan wijzen op een overbelast lever. Een dieet vind ik heel moeilijk, maar ben wel sinds een paar maanden gestopt met koffie en dat porbeer ik ook met alcohol. Ik eet al jaren biologisch en weinig vlees.
Ik ben volledig afgekeurd, maar moet de strenge herkeuring nog ondergaan...
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Karin,

je kunt het beste je verhaal kopieren en bij het candida forum plaatsen ,word je daar vanzelf verder geholpen :D
Karin38
Nieuw in dit forum
Berichten: 10
Lid geworden op: di jan 10, 2006 12:33 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Karin38 »

uuhhmm, dit is toch het candida forum?
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Karin

Nee je hebt je verhaal geplaatst bij,hoe werk ik met het forum.

en dit moet bij het candida forum :wink:

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Plaats reactie