Effect schimmeldodendmiddel (Nystatine)

Korte uitleg over het doel en het gebruik van dit forum. Als je toch nog technische problemen hebt kan je hier om hulp vragen.
Plaats reactie
Quinten

Effect schimmeldodendmiddel (Nystatine)

Bericht door Quinten »

Wie o wie...

Even een brandende vraag;
Ik gebruik nu net 2 dagen Nystatine, iets dat ik al 2 maal één week heb gebruikt op advies van 2 verschillende artsen.

Die 2 weken waren werkelijk een verademing. Al mijn klachten verdwenen direct. Echter werd mij niet verteld dat ik dit af moest bouwen en dat je (wat mij nu duidelijk is) dit middel enkele maanden moet gebruiken i.c.m. een ScDiet concept.

Ik heb 2 vragen hierover;
1. De eerste dagen dat ik Nystatine gebruik reageren mijn 'darmen' hier heftig op. Niet eens diarree, maar hevige pijn en steken.
Is dit een mogelijke reactie van de schimmels die afsterven? Daarna ging het de vorige keren nl. direct uitstekend.
2. Toen ik 2 x na een week nystatine abrupt stopte, kwamen de verschijnselen in alle hevigheid weer terug. Nog erger dan daarvoor.
Is dit ook iets dat voor kan komen?

Ik probeer nl. te bergrijpen wat er nu precies plaatsvindt in mijn lichaam, zodat ik het proces snap.

Klopt de redenatie dat Nystatine de schimmel doet afsterven en er daardoor stoffen vrijkomen die de pijnscheuten opleveren? Klopt het dat
Nystatine, omdat het een vrij zacht middel is, de schimmel niet direct uitroeit, waardoor het een langere tijd duurt voordat alles is geelimineerd?
En klopt het dat als je het maar zo kort gebruikt als ik deed, de schimmel weer direct de kop opsteekt en fanatieker 'groeit', waardoor de weken hierna werkelijk erger zijn dan daarvoor?

Op zich lijkt dit een logische verklaring, gezien het patroon dat ik nu voor de 3e keer meemaak. Nu na de 2e dag dat ik sinds 3 weken weer gestart ben voor een kuur van 3 maanden, heb ik weer (hevige) pijn.

Graag jullie reactie :roll:

Tanx
Quinten
Forumgastvrouw
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: zo feb 08, 2004 3:22 pm
Locatie: PWK Forums

Bericht door Forumgastvrouw »

Hoi Quinten,

Jouw berichtje staat op het verkeerde forum. Het hoort thuis op het Candida & Hypoglycemie forum.

Je kunt dus het beste even het bericht kopieren en opnieuw plaatsen. Op de juiste plek zul je meer reacties krijgen.

Succes.
Vriendelijke groeten,

PWK Forumgastvrouw
Plaats reactie